Omega3

Omega3

Omega 3: İyi Yağ

Aşırı yağlı besin alımı kolesterol ve trigliserit seviyelerini yükseltebilirken, tüm yağlar sağlıksız değildir. Omega-3 yağ asitleri, ülkenin en büyük katili olan kalp hastalığı riskini azaltmada önemli faydalar sağlayabilir. Ayrıca depresyon, bunama, kanser ve artriti de koruyabilirler. Omega-3 yağ asitleri, somon, ceviz ve ıspanakta daha yüksek miktarlarda bulunur.

Omega 3 Alfabesi

Omega-3 yağ asitlerinin birçok formu vardır. DHA ve EPA olarak adlandırılan balıklarda bulunan türler en yaygın olarak incelenmiştir ve en güçlü sağlık yararlarına sahip oldukları görülmektedir. Omega-3 yağ asidinin bir başka şekli, ALA’nın bitkisel yağlar, keten tohumu, ceviz ve ıspanak gibi koyu yapraklı sebzelerde bulunmasıyla bilinir.

Omega 3 nasıl savaşır?

Omega-3 yağ asitlerinin kan damarlarında, eklemlerde ve başka yerlerde inflamasyonu azaltarak hastalıkla savaşmaya yardımcı olduğu hissedilir. Yüksek dozda omega-3 yağ asitleri de anormal kalp ritmi riskini azaltır ve trigliserit olarak bilinen kan dolaşımındaki sağlıksız yağları azaltır. Ayrıca, omega-3 yağ asitleri kan damarlarının içinde plak birikimini yavaşlatabilir. Vücudumuz onları yapamadıklarından, omega-3 yağ asitlerini yiyeceklerden veya takviyelerden almalıyız.

Omega 3 ve Kalp Hastalığı

Kalp krizinden sonra kalbi korumak için omega-3 reçete dozları kullanılır. Çalışmalar, daha az kalp krizi ve omega-3 seviyelerini yükselten hayatta kalanlar arasında daha az kalp hastalığı ölümleri göstermiştir. Amerikan Kalp Derneği, kalp hastalığı olan kişiler için günde 1 gram EPA artı DHA önermektedir. Balık yemek en iyisidir, ancak doktorunuz balık yağı kapsülü önerebilir.

Omega 3 ve Aritmi

Omega-3’lerin yaşamı tehdit eden aritmiler veya anormal kalp ritimleri riskini azalttığı görülmektedir. Omega-3’lerin ortak kaynakları balık, ceviz, brokoli ve edamame’dir, yeşil soya fasulyesi buğulanmış ve podda servis edilmektedir.

Omega 3 ve Trigliseritler

Omega-3’ler kalp hastalığınıza bağlı bir kan yağı olan trigliseritlerinizi azaltabilir. Omega-3 takviyeleri almadan önce doktorunuzla konuşun, çünkü bazı tipler “kötü” kolesterolünüzü daha da kötüleştirebilir. Ayrıca trigliserid seviyelerini egzersiz yaparak, daha az alkol alarak ve tatlıları ve rafine karbonhidratları azaltarak getirebilirsiniz.Omega-3 takviyeleri almadan önce doktorunuzla konuşun.

Omega 3 ve Yüksek Tansiyon

Omega 3’ler, etki küçük olsa da, kan basıncını düşürebilir. Bir diyet stratejisi, bazı öğünlerde kırmızı etin balıkla değiştirilmesidir. Ama füme somon gibi tuzlu balıklardan kaçınmak en iyisidir.Yüksek tansiyonunuz için doktorunuz düzenli egzersiz, ilaçlar ve tuz sınırlaması önerebilir.

Omega  3 ve İnme

Omega-3 takviyelerinin strokları önlemeye yardımcı olup olmadığı konusunda kanıtlar karıştırılmıştır. Bununla birlikte, omega-3 yağ asitlerinin, kan damarlarının içindeki plak birikimini önlediği gösterilmiştir. Çalışmalar yüksek dozlarda, omega-3 takviyelerinin beyindeki kanamayı içeren daha az görülen inme tipi riskini artırabileceğini düşündürmektedir.

Omega 3 ve Romatoid Artrit

Çalışmalar, omega-3’lerin romatoid artritten kaynaklanan ağrı ve sertlik gibi eklem semptomlarını iyileştirebileceğini düşündürmektedir. Ayrıca, omega-3’lerde yüksek bir diyet de anti-enflamatuar ilaçların etkinliğini artırabilir.

Omega 3 ve Depresyon

Omega-3 yağ asitleri, duygudurum bozukluklarını sakinleştirmeye ve antidepresanların etkinliğini artırmaya yardımcı olabilir. Bununla birlikte, çalışmaların sonuçları şimdiye kadar karıştırılmıştır. Tipik diyette daha yüksek omega-3 seviyesine sahip olan ülkeler daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen daha düşük seviyelerde depresyona sahiptir.

Omega 3 ve DEHB

Çalışmalar omega-3 takviyelerinin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) semptomlarını düzeltebileceğini düşündürmektedir. Kanıtlar kesin değildir ve diyet takviyesi DEHB için bir tedavi önerisi sunamaz. Bununla birlikte, omega-3’ler geleneksel tedaviye bazı ek faydalar sağlayabilir. Omega-3 yağ asitlerinin beyin gelişimi ve işlevi açısından önemli olduğunu biliyoruz.

Omega 3 ve Demans

Omega-3’lerin demansa karşı koruyabileceğini ve zihinsel işlevi geliştirebileceğini gösteren ön kanıtlar vardır. Bir çalışmada, omega-3 yağ asitleri yüksek olan yaşlı kişilerin Alzheimer hastalığı geliştirme riski daha düşüktü. Dernek onaylamak için daha fazla araştırma gereklidir.

Omega 3 ve Kanser

Omega-3’lerin kolon kanseri, meme kanseri ve ileri prostat kanseri riskini azaltmaya yardımcı olup olmadığını belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Amerikan Kanser Derneği balık içeren bir diyet önermektedir, ancak organizasyon kanser önleme için omega-3 takviyesini desteklememektedir.

Omega 3 ve Çocuklar

Ebeveynler, omega-3’lerin çocuklar için “beyin gücünü artıran” güçlere sahip oldukları vaatlerine karşı dikkatli olmalıdırlar.Amerikada  Federal Ticaret Komisyonu, takviye şirketlerine, bilimsel olarak kanıtlayamadıkça bu iddiayı durdurmalarını istedi. Amerikan Pediatri Akademisi, çocukların tavada ve kızartılmadığı sürece daha çok balık yemelerini tavsiye ediyor. Çocuk doktorları ayrıca köpekbalığı, kılıç balığı, kral uskumru ve kiremit gibi balık türlerine karşı da dikkatli davranmaları gerektiğini özellikle belirtmekteler.

Omega 3 Doğal Yollardan Günlük Doz Alımı

Omega 3 yağ asitlerinin en iyi kaynağı balıktır, ancak farklı balıklar farklı düzeydedir. En iyi seçenekler somon, uskumru, ringa balığı, göl alabalığı, sardalye, hamsi ve ton balığıdır. Kalp hastalıkları uzmanları, haftada en az iki porsiyon balık, 3.5 gram pişmiş balık ya da ¾ bardak kuşbaşı balık önermekteler.

Omega 3 ve Ton Balığı

Ton balığı, iyi bir omega-3 yağ asitleri kaynağı olabilir. Albacore orkinos (genellikle “beyaz” olarak adlandırılır) konserve orkinosundan daha fazla omega-3’lere sahiptir, fakat aynı zamanda daha yüksek bir civa konsantrasyonuna sahiptir. Farklı tuna( ton balığı) türleri farklı seviyelerde omega-3 yağ asitlerine sahiptir.

Kirlenmiş Balıkların Tehlikeleri

Çoğu insan için, balıktaki cıva bir sağlık sorunu değildir. Ancak hamilelik ve emzirme döneminde ve aynı zamanda büyüyen çocuklarda bir endişeye sebep  olabilir. Hamile kadınlar, emziren anneler ve küçük çocuklar için uzmanlar daha hassas davranılması görüşünü savunmaktalar.

Omega 3 Takviyeler

Balık yemeye özen göstermiyorsanız, omega-3 takviyeleri kullanabilirsiniz. Kalp hastalığı olan kişiler için günde bir gram önerilir. Başlamadan önce doktorunuza danışın, yüksek dozda bazı ilaçlar ile etkileşime girebilir veya kanama riskini artırabilirsiniz.

Vejetaryenler için Omega 3

Balık veya balık yağı yemiyorsanız, alg takviyelerinden DHA dozu alabilirsiniz. Ticari olarak üretilen algler genel olarak güvenli kabul edilir, ancak vahşi ortamda bulunan mavi-yeşil algler toksin içerebilir. Vejetaryenler ayrıca omega-3’ün ALA versiyonunu kanola yağı, keten tohumu, ceviz, brokoli ve ıspanak gibi yiyeceklerden alabilirler. Bazı yiyecekler omega-3’lerle takviye edilir.

Omega 3 Hype’dan kaçınmak

Artık gıda ürünlerinin omega-3’leri eklediklerinden ötürü yaygındır. Ancak içerdikleri omega-3 miktarı minimal olabilir, bu yüzden etiketi kontrol edin. EPA ve DHA ile aynı sağlık yararlarını göstermemiş olan omega-3’lerin ALA formunu içerebilirler. Omega-3’lerin düzenli olarak dozlanması için, balık yağı takviyeleri almak daha güvenilir olabilir.

Omega 6 Diğer Sağlıklı Yağlar

Başka bir sağlıklı yağ omega-6 olarak bilinir. Omega-6’lar, özellikle daha az sağlıklı yağlar yerine yenildiğinde, kalp hastalığına karşı koruyabilirler. Amerikan Kalp Derneği, toplam günlük kalorilerinizin% 10’unu omega-6 yağlarından almanızı önerir. Omega-6 yağları bitkisel yağlarda ve fındıkta bulunur

 


Beğen  
Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tahlil Sonuçları nızı sorgulama esnasında hata aldıysanız diğer sitemiz olan https://www.tahlilsonuclari.info dan yararlanabilirsiniz.